Vo väčšine miest sa kompetentní snažia o bezbariérovú dopravu, hlavne na svojich nosných linkách mestskej hromadnej dopravy a Bratislava nie je výnimkou, aspoň čo sa týka autobusov.
Bratislava má žiaľ iný nedostatok, ktorý v iných mestách už dávno zvládli. Nikto, nikdy nevie, kedy a na akej linke príde bezbariérové vozidlo, možno okrem vodičov MHD a cestujúcich na linke 63, kde takýto systém funguje a na linkách s tzv. garanciou nízkopodlažných spojov, kde nie vždy prídu bezbarierové vozidlá.
Nasadzovanie vozidiel na jednotlivé linky, má chaotický systém, aspoň pre nás bežných ľudí. Podľa mojich informácií má DPB k dispozícii 50% autobusov, ktoré sú s časti alebo celkovo nízkopodlažné.
Prečo by na jednotlivých linkách nemohli byť zaznačené odchody spojov, ktoré budú garantované nízkopodlažnými vozidlami? Takýto systém už dávno funguje vo vyspelých krajinách EÚ, ale aj v niektorých mestách u nás na Slovensku. Je veľa liniek, ktorými cestujú ľudia nielen s obmedzenou schopnosťou pohybu, ale aj starší ľudia a matky s kočíkmi.
Takéto vyznačenie spojov by sa určite ľudom hodilo na viacerých autobusových linkách, na ktorých môžeme vidieť aj nízkopodlažné autobusy, napr. 28, 39, 61, 68, 70, 78, 80, 93, 98, ako len na spomínanej linke 63.
Zámerne som nespomenul linku 99, na ktorej by podľa informácii na stránke DPB, mali byť nasadzované len nízkopodlažné vozidlá, žiaľ už ich tam dlhšiu dobu nikto nevidel.
Je veľa spôsobov, ako sa dajú takéto odchody do cestovného poriadku zaznačiť. Ako príklad uvediem mestá, kde takýto systém úspešne funguje (nielen na jednej linke MHD):
Trnava,
Nitra,
Prešov,
Brno,
Praha,
Liberec,
ale aj v Bratislave na jedinej linke 63.
Je otázne kedy, a či vôbec sa takého zaznačenia v cestovných poriadkoch v Bratislave dočkáme.