Prečo to v Bratislave nejde? III. časť

Autor: Pavel Pětioký | 26.3.2011 o 8:22 | (upravené 26.3.2011 o 21:24) Karma článku: 5,71 | Prečítané:  1658x

Vážení čitatelia, rád by som nadviazal na moje nedávno uverejnené články a opäť by som chcel poukázať na nedostatok v Bratislave. Riešenie tejto problematiky je vo vyspelých mestách v rámci EÚ samozrejmosťou a aj v niektorých iných mestách Slovenska.

Vo väčšine miest sa kompetentní snažia o bezbariérovú dopravu, hlavne na svojich nosných linkách mestskej hromadnej dopravy a Bratislava nie je výnimkou, aspoň čo sa týka autobusov.

Bratislava má žiaľ iný nedostatok, ktorý v iných mestách už dávno zvládli. Nikto, nikdy nevie, kedy a na akej linke príde bezbariérové vozidlo, možno okrem vodičov MHD a cestujúcich na linke 63, kde takýto systém funguje a na linkách s tzv. garanciou nízkopodlažných spojov, kde nie vždy prídu bezbarierové vozidlá.

Nasadzovanie vozidiel na jednotlivé linky, má chaotický systém, aspoň pre nás bežných ľudí. Podľa mojich informácií má DPB k dispozícii 50% autobusov, ktoré sú s časti alebo celkovo nízkopodlažné.

Prečo by na jednotlivých linkách nemohli byť zaznačené odchody spojov, ktoré budú garantované nízkopodlažnými vozidlami? Takýto systém už dávno funguje vo vyspelých krajinách EÚ, ale aj v niektorých mestách u nás na Slovensku. Je veľa liniek, ktorými cestujú ľudia nielen s obmedzenou schopnosťou pohybu, ale aj starší ľudia a matky s kočíkmi.

Takéto vyznačenie spojov by sa určite ľudom hodilo na viacerých autobusových linkách, na ktorých môžeme vidieť aj nízkopodlažné autobusy, napr. 28, 39, 61, 68, 70, 78, 80, 93, 98, ako len na spomínanej linke 63.

Zámerne som nespomenul linku 99, na ktorej by podľa informácii na stránke DPB, mali byť nasadzované len nízkopodlažné vozidlá, žiaľ už ich tam dlhšiu dobu nikto nevidel.

DPB.jpg

Je veľa spôsobov, ako sa dajú takéto odchody do cestovného poriadku zaznačiť. Ako príklad uvediem mestá, kde takýto systém úspešne funguje (nielen na jednej linke MHD):

Trnava,

Trnava.jpg

Nitra,

Nitra.jpg

Prešov,

Presov.jpg

Brno,

Brno.jpg

Praha,

Praha.jpg

Liberec,

Liberec.jpg

ale aj v Bratislave na jedinej linke 63.

Bratislava63.jpg

Je otázne kedy, a či vôbec sa takého zaznačenia v cestovných poriadkoch v Bratislave dočkáme.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?