Bude „Južné mesto“ problémom?

Autor: Pavel Pětioký | 18.3.2011 o 21:00 | (upravené 18.3.2011 o 21:32) Karma článku: 5,51 | Prečítané:  1685x

Včera som mal po dlhšej dobe cestu do Rusoviec a hneď som si samozrejme všimol, úpravy na ceste, kde sú vybudované zrejme nové zástavky pre MHD. Je vidieť aj zvýšený pohyb a ruch na stavenisku, preto som sa začal zaujímať, ako sú pripravené etapy výstavby projektu „Južné mesto". Bude „Južné mesto" problémom?

Ako vieme developeri už začali s výstavbou významného developerského projektu v južnej časti bratislavskej Petržalky v hodnote približne 1,5 mld. eur. Projekt Južného mesta je rozdelený na štyri zóny - A, B, AB a C.

Prvou etapu výstavby je zóna C, v blízkosti hrádze a lužných lesov, kde malo vyrásť 70 rodinných domov a 192 bytov.

Zóna A má vypracovanú a schválenú urbanistickú štúdiu, vyžiada si však zmeny územného plánu mesta, ktoré sú zahrnuté v druhej etape projektu, kde by sa mali nachádzať terasovité rezidenčné domy s rôznymi veľkosťami bytov.

Urbanistická štúdia zóny AB by mala slúžiť ako podklad pre zmeny územného plánu, s nimi sa však počíta až v tretej etape projektu. V zóne AB sa podľa spracovanej štúdie navrhuje tzv. mestské centrum. Majú sa tu nachádzať bytové a polyfunkčné objekty, kultúrny dom, park, cyklotrasy, parkovacie garáže a miesta pre iné voľnočasové aktivity.

V zóne B sa majú nachádzať menšie byty za dostupné ceny, vraj ideálne bývanie pre mladé rodiny, ktoré podľa môjho názoru na to nebudú mať dostatok peňažných prostriedkov.

V projekte je ďalej uvádzané, že cesta do mesta bude novým obyvateľom trvať iba niečo cez 5 minút. Mám však obavu z toho, že už súčasná dopravná situácia je v čase dopravných špičiek na hlavných ťahoch v Petržalke kritická. Keď si predstavím, že vďaka tomuto projektu pribudne ráno na už teraz vyťažených mostoch minimálne ďalších 3000 osobných vozidiel, bude nám všetkým trvať cesta do centra mesta omnoho dlhšie ako doteraz.

Je jasné, že bez vyriešenia nosného dopravného systému nie je možné vybudovať funkčne tento projekt. Riešenie nosného dopravného systému MHD v meste nie je zatiaľ úplne isté. Najviac by pomohlo vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Janíkov dvor v Petržalke. Južnému mestu by ďalej prospela nová železničná zastávka na jestvujúcej železničnej trati v blízkosti tohto projektu, ktorá by sa dala využiť v rámci regionálnej dopravy.

Električka žiaľ vyrieši len časť problému, nakoľko veľkú časť Petržalky budú naďalej obsluhovať iba autobusové linky, ktoré bude potrebné zaviesť aj do Južného mesta. V blízkej budúcnosti si dopravná situácia v Petržalke vyžiada výstavbu minimálne jedného ďalšieho mosta, na ktorý žiaľ nebudú v dohľadnej dobe peniaze a obávam sa, že sa tak ocitneme v začarovanom kruhu.

Snáď sa mýlim a neocitneme sa všetci onedlho ešte vo väčších problémoch v dopravnej situácii ako doteraz.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?