Nízkopodlažné trolejbusy? Nie pre Bratislavu.

Autor: Pavel Pětioký | 21.2.2011 o 18:11 | (upravené 21.2.2011 o 18:18) Karma článku: 4,50 | Prečítané:  1271x

Nedávno som sa dozvedel, že spoločnosť SOR Libchavy spol. s.r.o., začína po dlhoročnej výrobe autobusov, vyrábať aj nový model trolejbusov s označením Škoda 30 Tr SOR. Bol som milo prekvapený, keď som sa dozvedel, že bol tento typ trolejbusu dovezený do Bratislavy, kde sa podrobí homologizačným skúškam pre slovenský trh.  

V najbližších týždňoch bude trolejbus jazdiť v uliciach Bratislavy, aby absolvoval predpísaný počet kilometrov.

Vozidlo vzniklo zastavaním elektrickej výzbroje Škoda do upravenej autobusovej karosérie SOR NB 12 City. Vozidlo má dĺžku približne 12 metrov, šírku 2,55 metra a je vysoké takmer 3,5 metra. Nachádza sa tu 32 miest na sedenie a 64 miest na státie. Ide o nízkopodlažný trolejbus ,ktorý je vybavený 4 dverami.

Tento trolejbus bol však vyrobený pre Banskú Bystricu, kam má byť dodaných 19 nových trolejbusov tohto typu počas roka 2011.

Ďalším slovenským mestom, kde by mali tieto trolejbusy v blízkej budúcnosti jazdiť bude Prešov, ktorý bude zároveň prevádzkovať aj kĺbovú verziu trolejbusu od tohto výrobcu.

Dúfajme, že po Banskej Bystrici a Prešove, sa dočkajú aj naše Bratislavské vozovne nových nízkopodlažných trolejbusov. Myslím si, že už by bol ten správny čas, doplniť našich 7 nízkopodlažných trolejbusov o ďalšie bezbarierové vozidlá.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?