Prečo to v Bratislave nejde? II. časť

Autor: Pavel Pětioký | 17.2.2011 o 16:55 | (upravené 18.2.2011 o 9:03) Karma článku: 5,63 | Prečítané:  2049x

Vážení čitatelia, rád by som nadviazal na nedávno uverejnený článok, "Prečo to v Bratislave nejde?". Tento krát sa chcem viac zamerať na električky, ktoré jazdia v Bratislave a porovnať ich s inými mestami, z bývalého Československa.

Ako som už minule spomínal, v Bratislave nejazdí ani jedna nízkopodlažná električka. Tento stav je veľmi prekvapujúci, nakoľko v každom inom meste sa snažia o bezbariérovú dopravu, hlavne na svojich nosných dopravných systémoch.

V Bratislave električka nosným dopravným systémom určite je, aspoň pre niektoré mestské časti, ako je Dúbravka, Karlova Ves, Rača, časť Ružinova a onedlho by medzi tieto mestské časti malo patriť aj najväčšie slovenské sídlisko Petržalka.

V Petržalke by sa podľa najnovších správ mala spustiť premávka električiek v roku 2015. Najviac by ma však zaujímalo, aké súpravy budú do tejto mestskej časti jazdiť? Vysokopodlažné, nemoderné súpravy asi nie, nakoľko ich počet je potrebný na zabezpečenie súčasných radiál plus nejaká ta rezerva.

Kompetentní by sa už mali vážne zamyslieť, nad kúpou nových nízkopodlažných električiek, alebo prestavbou starších typov, vložením nízkopodlažného stredového článku, na aspoň z časti nízkopodlažné električky, ako to riešili aj v iných mestách. Takéto riešenie je známe napríklad v Košiciach, Liberci alebo v Brne. Ale takéto riešenie nepovažujem za veľmi správne, nakoľko ide len o rekonštrukciu zastaraných strojov, ktoré bude potrebné aj tak o niekoľko rokov vymeniť.

Ako príklad by som rád uviedol údaje, na ktoré ma upozornil jeden z čitateľov blogu, že v bývalom Československu je 9 električkových prevádzok MHD (Praha, Plzeň, Brno, Most + Litvínov, Liberec + Jablonec, Olomouc, Ostrava, Bratislava, Košice). Zo spomínaných prevádzok, má 8 vo svojom vozovom parku nízkopodlažné električky, teda VŠETKY prevádzky okrem Bratislavy, či už v menšom, alebo väčšom počte.

Ako príčiny, niektorí z opýtaných ľudí, s ktorými som diskutoval, uvádzali napríklad "Ďurkovskizmus", "Záhradník s.r.o", problémy s eurofondami, nešikovný poslanci a zástupcovia DPB a korupciu. Myslím si, že každý si už sám spraví úsudok z toho, prečo to v Bratislave nejde.

Ja iba dúfam, ako väčšina ľudí v Bratislave, že sa nám ešte v tomto živote podarí previesť sa nízkopodlažnou električkou do Petržalky.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?