Prečo to v Bratislave nejde?

Autor: Pavel Pětioký | 15.2.2011 o 18:08 | (upravené 15.2.2011 o 20:33) Karma článku: 4,84 | Prečítané:  847x

Je veľmi zaujímavé, že v Bratislave nenájdeme ani jednu nízkopodlažnú električku a iba zopár (7) nízkopodlažných trolejbusov. Prečo to v Bratislave nejde a v iných mestách na Slovensku a v Európe to ide?

Prekvapil ma poznatok, ako sa s týmto problémom vedeli vysporiadať v iných mestách na Slovensku.

Ako príklad by som rád uviedol mesto Prešov a mesto Banská Bystrica.

V Prešove za posledné roky, dokázali zakúpiť do vozového parku 12 nízkopodlažných trolejbusov, a to v spomínanom meste prevádzkujú iba tretinu vozidiel v porovnaní s Bratislavou.

Do konca júna tohto roka by malo byť do Banskej Bystrice dodaných 19 moderných nízkopodlažných trolejbusov. V tomto meste prevádzkujú len necelú štvrtinu trolejbusov v porovnaní s Bratislavou.

Bolo by zaujímavé zistiť, prečo to v Bratislave nejde? Prečo stále len generálkujeme technicky zastarané vozidlá, ktoré sú vysokopodlažné?

Bohužiaľ s električkami je to ešte horšie. V hlavnom meste by sme márne hľadali aspoň jednu nízkopodlažnú električku. Nájdeme v Európe ešte nejakú metropolu krajiny bez nízkopodlažných električiek? Je to žiaľ veľká hanba.

Dúfam, že v nasledujúcich rokoch dôjde k náprave a kompetentný si dajú konečne medzi svoje priority aj obnovu vozového parku ekologickejšej formy dopravy.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?